LV   EN

Tīmekļa vietnes, mājas lapas audits

Kas ir SEO?
SEO (angl. search engine optimization; latv. meklētāju optimizēšana) ir process, kura mērķis ir uzlabot tīmekļa lapas pozīciju interneta meklēšanas sistēmu rezultātos. Optimizācija tiek veikta pēc lapas saturam atbilstošiem meklēšanas atslēgvārdiem. SEO pamatuzdevums ir panākt, lai tīmekļa lapa pēc izvēlētajiem atslēgvārdiem atrastos iespējami augstāk meklēšanas rezultātu sarakstā. Tas tiek sasniegts ar lapas struktūras optimizēšanu un hipersaišu izvietošanu citās tīmekļa vietnēs.
Interneta meklētāji
Popularitātes ziņā Google ir krietni apsteidzis savus konkurentus, daudzi lietotāji iespējams nemaz nezina par citu meklētāju eksistenci. Taču, piemēram, Ķīnā ļoti populārs ir Baidu, bet Krievijā Yandex. Veicot SEO, būtu jāpārbauda vietnes lapu reitings ne tikai Google, bet arī dažos citos meklētājos. Populārāko meklētāju tops:
Google Bing Yahoo
Baidu Ask DuckDuckGo
Meklētāju darbības princips
Meklētāji izmanto programmas t.s. "botus" (angl. bot, spider), kas, sekojot globālā tīmekļa hipersaišu struktūrai, apmeklē Interneta lapas un savāc informāciju par visiem šādā veidā pieejamajiem Interneta resursiem. Tīmekļa lapu saturs tiek indeksēts t.i. informācija par to tiek uzglabāta milzīgā datu bāzē. Kad lietotājs ievada atslēgas vārdu vai frāzi meklēšanas lodziņā, meklētājprogramma no sava indeksa atlasa visus dokumentus, kas atbilst uzdotajiem meklēšanas nosacījumiem. Katrs rezultāts tiek apstrādāts pēc noteikta matemātiska algoritma un izskaitļota tā svarīguma pakāpe. Atlasītās tīmekļa lapas tiek attiecīgi sakārtotas sākot no svarīgākās un beidzot ar nesvarīgāko, balstoties uz meklētājprogrammas kritērijiem. Rezultātā lietotājs saņem sarakstu, kurā dots lapas virsraksts, īsa informācija par tās saturu un hipersaite uz to.
SEO audita nozīme
Google un citi meklētāji, veicot lapas pozīcijas izskaitļošanu pēc uzdotā atslēgvārda, vadās no daudziem faktoriem. Lai gan precīzs šo faktoru saraksts un lapu sakārtošanas algoritms nav pieejams, būtiskākie SEO kritēriji ir izstrādāti. Audita procesā tiek analizēts vietnes lapu saturs, veikta to HTML koda un adresācijas izpēte, kuras rezultātā tiek noteikts, cik lielā mērā mājas lapas izstrāde veikta, ievērojot SEO kritērijus. Nākamais solis ir izpētīt kādā stāvoklī attiecībā uz tās pozīcijām meklētājos vietne atrodas patlaban. Veicot satura analīzi, tiek atlasīti būtiskākie atslēgvārdi un pārbaudīts mājas lapas reitings pēc tiem. Tā kā viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē vietnes pozīciju meklētājos, ir hipersaites kas citās tīmekļa vietnēs norāda uz jūsu lapu, tad tiek veikta šo saišu izpēte un situācijas salīdzinājums ar jūsu konkurentiem. Audita rezultātā tiek norādīts uz atklātajiem trūkumiem un izstrādāts meklētāju optimizācijas ieteicamo pasākumu saraksts.
 

TIK IK © 2017